Dag 3 - Mina föräldrar

Min mamma heter Marie & jobbar på universitet som städerska eller med finare ord lokalvårdare.Men nu jobbar hon inte alls, hon är mammaledig för lilla Elin. Jag är väldigt lik min mamma säger alla som jag träffar speciellt med mitt humör, men det kan jag förstå. Men annars vet jag väl inte om jag kan säga att jag är så lik mamma, eller det är nog för att jag inte kan se det själv. Men alla andra ser det & säger det. Mamma finns alltid där när jag behöver henne 
 Min mamma & lillasyster elsa

Min pappa heter Ulf-Pether & jobbar som lastbilschaufför, men just nu jobbar han inte alls för han är sjukskriven för han tippade med lastbilen i somras. Men annars så jobbar han nästan hela tiden, han är en sån där arbetsnarkoman min far.  Jag får inte höra så ofta att jag är lik pappa, det är mest när jag gör mina fina grimaser & ljud som folk säger att jag är lik pappa. men jag vet att jag har en bladning av pappas humör & mammas humör så, det är därför jag kan bli så där jätte arg som jag blir..
 Pappa & jag

Men jag har även en extra mamma pappas sambo Ullis (även kallad min elaka styvmamma). Hon är svenska/engelska lärare i hörnefors & väldigt duktig om jag får säga det själv, för jag har tagit hjälp av henne många gånger! Jag har haft henne i mitt liv i så många år nu att jag vet inte hur det skulle vara utan henne & det vill jag inte uppleva heller. Jag är tacksam att jag har henne, hon har hjälpt mig med mycket & hon ställer upp för mig alltid. Men det här med elaka styvmamman det har vi tagit från askungen, det är något vi kör på lite nu & då, för så elak är hon faktiskt inte, jag bor inte på vinden!
 Ullis

Jag älskar mina föräldrar & jag har dom bästa man kan ha, skulle inte byta bort dom alla. inte ens mot 20 kameler!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet vem jag skulle byta mot 20 kameler...

2010-12-03 @ 12:47:50
URL: http://hallenjohanna.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ska ni byta bort mig måste ni kräva MINST 30 kameler.

2010-12-03 @ 13:50:35
Postat av: Hanna

21 kameler då? :)

2010-12-03 @ 15:23:10
URL: http://hanneluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0