Logga in på fb & fick se en dikt!

Grattis Johanna - nu är du lika gammal som jag,
men för det är du inte lika stark - du är svag.
För jag tränar på gym o är grym,
...du tittar på, äter chips, dricker cola o så.
Annars hänger vi på stan med 'den där Elin' o käkar på max,
för några dagar sen satt vi på asfalten med en tax.
Vi brukar gå romantiska promenader,
ibland på nydala men då får vi sand i våra sandaler.
Ica är en väldigt välbesökt affär o kanske för att det är vår enda,
men att vi går dit två-tre gånger per dag är något som faktiskt brukar hända.
Kanske är det något vi blir sugna på eller något vi glömt,
eller så är det en-gångs-grillen som inte funkar - se myche dömt!
En gång försökte jag övertala din mamma om att vara med i familjen annorlunda för att jag ville vara med på tv och bli känd,
men hon sa nej - ingen fara Marie, jag kommer dö som en legend!
Att åka bil med dig är ungefär som att åka berg-o-dalbana,
eller att gunga eller åka rutschkana.
Det vill säga att det är roligt men man är rädd om sitt liv,
ungefär som när man får beskedet att man har hiv.
Ett stort intresse för oss båda är shopping,
kläder, skor, smycken och allt där i kring.
Det har gått ett par år sedan vi la ner stridsyxan o blev vänner,
och det var ju en himla tur för du är nog den bästa jag känner.
Jag vet hur mycket du gillar sms:en du brukade få när jag var full,
med poesi om att elsa är gull(ig).
Minns du den dagen då jag tyckte att det var synd att Elsa o Elin inte började på H och I? För då hade du kunnat göra en tatuering av en sol för då hade dina systrar blivit SMHI.
Elva o tretton är och kommer att förbli, ingen är som vi.
Tatuering nästa för att föreviga Mariehem och grannskapet,
och sedan terapi för att glömma Bosse det fanskapet!
Nej, nu måste jag sluta för annars kommer detta inlägg ta upp hela din profil,
och att skriva kärlekspoesi är inte riktigt min stil.
Så känn dig speciell och ha en awesome födelsedag nu,
för ingen gör så goda hamburgare som du! ♥
/13C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0