Regn & sura gubbar.

Igår var dom tvungen att ställa in tävlingen pga att det började åska, blixtra & spöregna. Tydligen så haglade det också men det missade jag helt & hållet. Vi hade 50 gäster som skulle ha mat, tur var ju att vi hade gjort i ordning & vi slapp ta betalt utan att allt skulle faktureras.
 
Vi stängde 3 & jag fick en kväll hemma. Det var jag väldigt glad för, Annars jobbar jag ju dom flesta kvällar & är hemma klockan halv 9 - 9..
 
Imorse när jag står & jobbar så kommer det en gubbe in i köket som för övrigt inte har någonting där att göra.
Han frågar om jag har nå tior som dom kan få växla med då shopen inte har öppnat & dom vill få ut golfbollar för att kunna slå på ranchen. Men då vi har så grymt dåligt med växel sa jag tyvärr så kan jag inte växla. Utan ni måste vänta tills shopen öppnar klockan 9.. Då frågar han även om jag har nyckel till bollmaskinen som man måste stoppa in pengar i & det har jag jag ju inte eftersom att allt som har med golfen att göra det har dom i Shopen & jag har ingenting med det att göra..
Då hittar han våran nyckelknippa som hänger på väggen & då tar han den för att se om vi verkligen inte har nyckeln till maskinen & då börjar jag bli förbannad.
Han har ingenting i köket att göra. han lyssnar inte på mig när jag säger snällt att han får vänta tills shopen öppnar. När jag säger att det är mina nycklar så ser han nyckeln in till köket & säger men det här är ju huvudnycklen den borde ju gå att öpnna med.
Då säger jag NEJ det gör det inte & det där är fortfarande MIN nyckel & jag har INTE nyckeln för att öppna maskinen så du får helt enkelt vänta tills shopen öppnar & nu måste du gå ut från köket för här får du inte vara!!.
 
Den gubben gjorde mig grymt förbannad imorse! är så less på gubbar som ska gå in i köket när dom inte har någonting där att göra!!
 
Även idag vart det en kort dag då jag jobbade lunch så slutade 2, tog mig ner på stan gjorde lite ärenden. Var hemma före 4 & nu ligger jag & ser film. Magnus jobbar, den här helgen kommer vi att gå om varann helt & hållet...
Jag jobbar 8-16 imorgon, sen 8- 18 söndag & magnus jobbar till 21 båda dagarna så jag går & lägger mig när han kommer hem ungefär..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0